Friday 2 January 2015

Torsdag den 1. januar 2015

04:00 Jeg står tidligt op. Jeg går stille og roligt ned, for at ikke forstyrre Lois. Jeg sætter mig på min bærebare computer og jeg laver lidt dansk hjemmearbejde. Jeg drikker en liter grøn te, mens jeg arbejder, en vane jeg har. Jeg sender en email til vores danske gruppe med de 100 engelske sætninger, jeg vil have dem til at oversætte til dansk under gruppens næste møde, der finder sted hos os den 15. januar.

07:45 Lois ligger stadig inde i sengen, så laver jeg to kopper te og jeg bringer dem op på vores soveværelse. Vi ligger begge to inde i sengen og vi drikker teen. Vi snakker om hvad vi skal lave i dag. Vi vil gå en tur op til væddeløbsbanen før frokost, til at se den første løb fra Prestbury siden: vi betaler ikke noget fra denne side! I aften spiser vi ikke hjemme, fordi vores naboer, Stephen og Frances, har inviteret os til aftensmad, sammen med vores andre naboer, Bill og Mary – hurra! Det vil være rart at være sammen med vores naboer, efter tre til fire uger, da vi var alt for forkølede til at gå ud! Lois vil lytte til radioen engang imellem i dag, fordi BBC Radio 4 udsender Tolstojs Krig og Fred i løbet af dagen – hurra!

09:00 Vi står op og vi tager et brusebad. Vi bruger pumpen igen – hurra!

10:00 Vi går ned og vi spiser morgenmad: grød med banan og fire stykker toast med hjemmelavet appelsinmarmelade – yum yum yum!

11:45 Vi går hen til væddeløbsbanen og vi ser dagens første løb gratis – hurra! Vi kommer hjem igen og vi spiser frokost: kylling, kartofler og baked beans – yum yum yum! Derefter går jeg i seng og jeg tager mig en lang lur. Lois lytter i mellemtiden til Krig og Fred på radioen.

Krig og Fred med Adrian Edmondson og Greta Scacchi som grev og grevinde Rostov

15:00 Jeg står op og jeg hopper op på min motionscykel. Jeg cykler 3 miles (5 km). Hurra! Jeg er virkelig tilbage i sadlen. Jeg ved, jeg kan blive rask igen – hurra (igen)! Jeg kommer ned, og vi slapper af med en kop te og et stykke kage på sofaen.

18:00 Vi spiser en lille snack:  tre stykker toast med marmite -  yum yum yum!

19:30 Vi går hen hos vores naboer, Stephen og Frances. De fortæller os, at vores andre naboer, Bill og Mary, ikke kan komme i aften, fordi de er meget forkølede – du godeste! Vi spiser aftensmad og vi snakker med Stephen og Frances om dette og det. Det er meget sjovt.

21:45 Vi kommer hjem og vi går i seng – zzzzzzx !!!!!


No comments:

Post a Comment